onsdag 19 augusti 2009




Mitt hjärta, min vän...

Mitt hjärta min vän, mitt hjärta! Vart tog ditt hjärta vägen? Följer du det? Slår ditt hjärta för livet min vän?

Sorgen blir så tung och svår min vän, när inte hjärtat får vara med. När inte hjärtats röst får tala! När inte hjärtat blir älskat min vän. När inte hjärtat älskar, ja då blir det tungt min vän. När hjärtat inte vågar längre, fast att det vill, ja fast att det vill. När hjärtat inte orkar och vill längre, fast att det innerst inne verkligen vill...

Mitt hjärta, min vän, mitt hjärta! Vet du vad du vill? Vet du vad du känner? Vet du vart du är på väg?

Det handlar om livet, här och nu! Mitt hjärta!

Det blir inte på det bästa sättet om inte du är med. Nej, det blir inte på det äkta sättet om inte du är med. Varför är du inte med? Varför vill du inte vara med?

Glädjen kommer inte om inte hjärtat är med! Glädjen kommer inte när inte hjärtat är älskat! Min vän, min vän! Älskar du med hjärtat så märks det! Älskar du med hjärtat så känns det! Du kan inte luras då. Nej, du kan inte luras då...

Hur orkar man ha det så? När inte hjärtat är med och stegen går framåt ändå! Hur blir det då? Ja, hur blir det då?

Min längtan är starkare och viktigare än allt! Min längtan efter hjärtat som brinner av kärlek! Ja, som brinner av kärlek! Ja, som ger sig själv! Ja, som ger sitt allt! Därför att hjärtat älskar! Ja, därför att hjärtat älskar! Hjärtat! Det bortglömda hjärtat. Det bortgömda hjärtat! Göm dig inte längre! Nej, göm dig inte längre!

Se, ja låt mig se min vän, att det finns kärlek som kommer från ett levande hjärta! Låt mig få känna den! Då brinner jag min vän, ja, då börjar hjärtat att leva igen!

Men om du inte vill min vän! Då vill jag inte att du ska låtsas min vän. Då vill jag inte att du ska stå vid min sida och ändå vara långt därifrån. För när hjärtat inte är med så känns det! Ja, då känner man sig ensam fast att man är alldeles nära. Ja, fast att man är alldeles nära. När hjärtat inte är med och man ändå gör saker för varandra min vän. Ja, då är det som om man inte hade gjort någonting alls. Ja, då är det som om man inte hade gjort någonting alls.

Mitt hjärta talar så. Vad gör vi då mitt hjärta? Så, vad gör vi då mitt hjärta, min vän? Ska vi låta hjärtat vara med? Ska vi låta det vara med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar