tisdag 18 augusti 2009

Det här är min skog...
Det här är min skog,
med alla gångarna under alla stenarna.
Med de oräkneliga styckena
av de ännu
oskrivna bladen.


Det här är min stora skog,
där jag vandrar nu
tillsammans med Jesus.


Låter mig fyllas...


Här flyger mina fåglar.
De har lämnat mig ensam en stund.
En ljus stund,
en liten glittrande stund.
Så att livet i knopparna kan börja andas igen.


En helande stund.


Såsom trädens blad virvlande ropar efter något
De får bli näring
åt en hungrig jord.

Lik en blomma får jag slå ut.
Färgerna ler mot mig och jag ler tillbaka.


Det här är min skog
med alla dofterna och smakerna.


Det här är min stora skog,
där bara du Jesus
kan ge grönska.


Märk varje liten svag kvist
och varje stubbe
med din kärlek.


Kärlek,
som har följt trädet,
från roten, uppåt och utåt till alla grenarna.


Kärleken,
som sträcker sig längre
än allt annat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar