torsdag 27 augusti 2009



Din närvaro...

Din närvaro får mig att väckla ut mina vingar och viljan att finnas till är här! Viljan att leva! Leva för dig! Du älskar mig..

Att flyga, att ge av mig själv och känna att det andas LIV under vingarna, just för den som jag är. Det är sant.

En del flyger snabbt och glatt förbi mig. Vinkar uppmuntrande till mig! Andra ser tröttsamt på mig. Kärleken vill visa oss den sanna friheten och lära oss vilka vi är. Flyga i hänsyn till varandra, flyga för din kärleks skull. Finnas till!

Din närvaro gör mig lycklig. Du vill att jag ska flyga så som jag är. Oavsett de andra runtomkring mig. Ingen är bättre eller sämre! Ingen är vackrare än någon annan men vingar kan vara trasiga och ibland kan vi vara så sargade...

ÄLSKAD, i vilket fall som helst.

En del kräver flaxande och kanske kraxande att jag ska ha större vingar och flyga högre! Andra vill plötsligt att jag ska ha mindre vingar och flyga lägre. Kan vi hjälpa varandra?
Somliga som flyger bredvid mig kan jag hoppa upp på och få vila och kraft av en bit. Men kanske att de också vill att jag ska sitta kvar länge så att de ska kunna visa för andra hur starka de är...

Men det är din kärlek som uppmuntrar mig att fortsätta så som jag är.

Du vill att jag ska lita på dig och på de vingar som du har gett mig. Det är du som lär mig att använda dem. Av kärlek.

Ju mer kärlek desto mindre rädsla. I kärleken lyfter jag uppåt och automatiskt så svänger jag hit och dit, ner och upp. Ju mer kärlek desto mindre konkurrens. Det finns flygplats för oss alla och friheten är här för oss alla. Här hjälper vi varandra rätt! I det enorma utrymmet finns bara ljus. Inte som mina mörka erfarenheter. Du ger mig ljusa och nya erfarenheter. Du ger mig roliga minnen! Din närvaro, din underbara godhet...

Vi är fria att flyga och vara de som vi är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar