söndag 20 mars 2011

Här, min trädgård...


... i mitt hjärtas rum, mina blommor, mina träd, min innersta plats. Går omkring, stryker mina händer mot de små bladen, vill ge mig tid att lära känna, se de ting som jag inte har sett. Se det som jag inte har velat se, se det som har dött och som jag har förlorat. Ja, se det som blåser bort och som inte stannar kvar...

Ser med ögon av kärlek, av längtan, rör med händer av tillit, av ömhet. I mitt hjärtas rum, i trädgården av mitt inre, omfamnar mina träd, de behöver min värme, min omsorg, de blir starkare och stadigare. Ler mot mina blommor, de behöver min näring, deras längtan får svar, de sträcker sig uppåt, gladare och piggare.

Här, min trädgård, i mitt hjärtas rum, mina små frön, mina bär och frukter. Går omkring, andas, rycker bort det gamla, lämnar plats för liv. Smakar på det som ger inspiration, sådant som vuxit upp ur den goda jorden. Vill ge mig tid till mognad, se det som börjar att växa upp, se det som ger väldoft och känna den, se det som växer fram...

Ser med ögon av kärlek, håller min trädgårdsmästare i handen, Jesus min vän och allt. I mitt hjärtas rum, i trädgården av mitt inre, skrattar av lyckan som jag får, dansar av glädjen som han ger. Ett barn, en människa, en knopp som slår ut, i hans kärlek, ja i hans enorma kärlek. Mästaren vill ta hand om mig, han vill ta hand om min trädgård, mitt hjärtas rum.




"Himmelriket ska vara i er" (Jesus)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar