måndag 16 maj 2011

En ny dag!



Hej och hoppas att du har det bra! Här ett tyg som jag tycker är fint. Kanske att det kan bli något av det till mig framöver. Men just här lekte jag bara lite med det och min son fotade. ;)
Det hade just slutat att regna och vi gick ut en stund.



En tygbit i vinden och jag.



Uppe i det blå... :)



När kärleken får ta över...


... när den fullkomliga kärleken fördriver fruktan på flykten. (1 Joh 4:18 När kärleken får ta plats och glädjen vecklas fram. Glädjen ur tron och hoppet.

"Kärleken är tålmodig och mild, kärleken avundas inte, den skryter inte, den är inte uppblåst, den uppför sig inte illa, den söker inte sitt, den brusar inte upp, den tillräknar inte det onda. Den gläder sig inte över orättfärdigheten men har sin glädje i sanningen. Den fördrar allting, den tror allting, den hoppas allting, den uthärdar allting." (1 Kor 13:4-7

Vilket underbart liv, vilken underbar Gud, som är kärlek... (1 Joh 4:8 Något som för honom är självklart men ofta inte för oss. Kärleken tror allt och hoppas allt...

Vilken nåd att leva i tillsammans med honom. Honom, i vilken vi lever, rör oss och är till (hittas i Apg 17:28). Det är så mycket som så ofta (suck) ska få oss att tappa modet, att se negativt på saker och ting, att fastna i jobbiga omständigheter och så. Som om vi inte hade något att förtrösta på alls. Ingenting att tro och hoppas på. Vi går omkring och väntar det värsta...


... och utan Gud så finns det ingenting verkligt och fast att tro och hoppas på. Vi glömmer bort honom så lätt trots att vi kan lita på honom.

"... Varifrån skall min hjälp komma?
Min hjälp kommer från Herren som har gjort himmel och jord. Inte skall han låta din fot vackla, inte slumrar han som bevarar dig." (Ps 121:1-3

Han vill ge oss kraft - ge oss kärlek - ge sig själv - ge oss hjärtan som börjar att lita på honom, som är glada och levande - på riktigt.

Gud, jag behöver dig! Tack för att du vill bära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar