onsdag 16 september 2009

Om mig...


... skriver jag nu ner litegrann igen. Började så smått för flera inlägg sedan, i augusti om du vill gå tillbaka och läsa där med samma rubrik "Om mig".

Kom också i håg att du får gärna kontakta mig om du undrar över något eller bara vill säga något om något...
Om du hittar något här i bloggen som du skulle vilja beställa så går det bra! T.ex mina luffarslöjdsprylar brukar jag sälja då och då. Det dyker upp lite av varje allteftersom.

Tycker om att ge något av mitt hjärta här i bloggen!

I dag har det varit ännu en underbar höstdag och jag tycker att den här hösten är så vacker. Vill vara ute och ta vara på den känns det som och jag vill vara ute i skogen och jag vill fiska och jag vill andas in den...

Hösten för mig är ganska mycket "barndomskänsla" tycker jag. Min födelsedag, hallontid och hallon på tårtan, kompisar och mycket spring. Ficklampskrig i höstmörkret och min bästis.
Min bästis och jag, ja vi följdes tillsammans under många år. Vi pratade om allt, vi hittade på en hel massa saker och ting och vi var som "ler och långhalm". Vår vänskap var trygg. Vi litade på varandra. Sofia heter hon och nu har vi inte den kontakten längre men minnet lever ju av den här såå fina vännen som alltid fanns där.

Vad värdefullt med en vän! En riktig vän.

Sedan när vi blev äldre så tappade vi mer och mer kontakten med varandra. Ingenting som vi styrde över eller ville utan det bara blev så som det kan bli. Vi började att leva våra "egna liv" och vänskapen fanns mer på distans. Kanske var vi för olika eller kanske var vi för lika? Nej, det blev så som det blev i alla fall. Ska nog ringa henne snart och höra hur det är...

Tycker om de roliga minnena!

Att kunna lita på någon och att ge tillit är något som betyder så mycket. Kanske att vi inte får den från alla som vi möter och har kontakt med men med någon eller några infinner den sig starkare och man bara vet att "här är jag trygg".

Ha en bra fortsatt vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar