söndag 6 september 2009



Den här aftonen...


... gick jag på den här stigen. Tänkte på att nu har hösten
börjat att visa färg. De senaste dagarna så har det börjat
att ta fart och snart så är det mycket eldfärg ute i träden.
Det blir vackert.



Något, som är jag

Så känns marken under mina fötter,
mycket närmare nu.
Som om smaken av den kan hälsa på mig
där jag står stilla.
Stilla, med nakna, närvarande fötter
på marken som med variation
visar sig intressant och spännande.
Som om jag inte längre stod bara på den,
utan också anförtroddes att befinna
mig i den.
Så känns det enklare och mycket bättre
med den visshet om att mina varma fötter,
ger avtryck som betyder något.
Något, som är jag...






1 kommentar:

  1. En dikt om att vara i nuet, tolkar jag det som. Närvarande i nuet.
    Kram

    SvaraRadera