tisdag 25 augusti 2009



PORTRÄTTET!

Här kommer det första "porträttet" och först ut är min underbara och fina mamma...


Vem är du?
En ganska nybliven pensionär som heter Marianne Lundqvist.
Är en lugn och trygg person som har god hand om barn och äldre människor.

Vad sysslar du med i livet?
Ett stort intresse som jag har är att sy. Syr mest kläder till mina barn och barnbarn. Även till dockor brukar jag sy. Tycker mycket om dockor! :)

Några drömmar?
En resa till Israel.

Min dröm som ung var att bli sjuksköterska. Efter att jag hade varit hemma i många år med mina fyra barn så utbildade jag mig till vårdbiträde. Det blev inte sjuksköterska av mig men jag fick mitt drömjobb. Inom äldreomsorgen, i hemtjänsten och senare vid ett demensboende.

Vad är det värsta du vet?
Att gå till tandläkaren och när någon blir riktigt arg.

Vad är det bästa du vet?
Att sitta vid symaskinen. Fika något gott och att få bada en varm sommardag...

Ett fint minne?
Första gången som jag åkte flyg. Det var en underbar upplevelse! Så har jag fina minnen när jag har fått mina barn
Andra minnen är t.ex från sommarläger när jag var barn. Minns hur vi stod på kvällarna i en ring runt flaggstången och sjöng "Bred dina vida vingar" medan de hissade ned flaggan
Nu på senare år så har jag tagit med mina barnbarn på sommarläger och det har gett mycket.

Några råd till oss andra?
Var mot andra så som du själv vill att de ska vara mot dig. Sedan en annan sak som jag tänker på, är det att vara nöjd med det som man har. Min morfar brukade säga "rik nog den nöjder är".




TACK mamma för att du ville delta! Kram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar