måndag 17 augusti 2009

Om mig...

Sätter mig ner för att skriva något om mig själv den här måndagkvällen. Att skriva om mig och hurdan jag är som person o.s.v. var nog ganska länge sedan som jag gjorde. Kanske att det var i ett personligt brev i samband med en arbetsansökan.
Ett sådant där brev där man försöker att formulera sig väl. Smidigt. Så äkta och ärligt som man kan. Välj mig för platsen! Ni kommer inte att bli besvikna...

Ja, hur det nu än är med det så är det nog bara att konstatera att det som håller i längden är att vara just ärlig och äkta med den som man är både inför sig själv och andra. Även om det inte alltid är så lätt och hur lätt är det att lära känna en människa genom att läsa några ord som den har skrivit om sig själv? En bit på väg kommer man ju förstås...
Men jag har upptäckt att man kommer en väldigt bra bit på väg överhuvudtaget när man vet att man är älskad. Då är vi människor som bäst och som mest oss själva. I kärleken finns det också förlåtelse när vi strular till det. Tack och lov för det...

Det är roligt med bloggen tycker jag. Det är mycket roligare än vad jag trodde att det skulle vara. Mysigt på något sätt. Det är ett sätt att både möta sig själv och andra tycker jag. Lite intressant.
Heter ju som ni redan vet Ingela. Ingela Hörnvall i egen hög person! Är en snäll 35 åring (fyller inte riktigt år än men alldeles strax :)). Är ganska mjuk och känslig men är ändå stark och stadig på mitt sätt. Spontan och lite tokigt busig kan jag också vara. Likaså sur och grinig och riktigt gnällig emellanåt. :) Är i mycket en estetiskt tänkande människa + att jag funderar ofta på livet och kärleken, kring oss människor och på det som är meningsfullt och bra.

Tycker om att dricka en kopp te ur min favoritkopp och läsa en god bok!
Tycker om att prata med en riktigt bra vän och att skratta från hjärtat!

Ha det så bra! Vi synes kanske i morgon...

1 kommentar:

  1. Precis!! Det tror jag med: "...när man vet att man är älskad. Då är vi människor som bäst och som mest oss själva."
    Kram

    SvaraRadera