tisdag 13 oktober 2009

Här...

... min trädgård, i mitt hjärtas rum, mina blommor, mina träd, min innersta plats, vandrar omkring, stryker mina händer mot de små bladen, vill ge mig tid att lära känna, se de ting som jag inte har sett, se det som jag inte har velat se, se det som jag har glömt bort och som jag inte riktigt hittar, se det som har dött och som jag har förlorat.
Ja, se det som blåser bort, som inte stannar kvar.

Ser med ögon av kärlek, av längtan, rör med händer av tillit, av ömhet, i mitt hjärtas rum, i trädgården av mitt inre, omfamnar mina träd, de behöver min värme, min omsorg, de blir stadigare, ler mot mina blommor, de behöver min näring, deras längtan får svar, de sträcker sig uppåt gladare och piggare.

Här, min trädgård, i mitt hjärtas rum, mina små frön, mina bär och frukter, vandrar omkring, andas, rycker bort det gamla, lämnar plats för liv, smakar på det som är gott, det som är bra, smakar på det som ger inspiration, sådant som växer upp ur den goda jorden.
Vill ge mig tid till mognad, se det som efter kyla och vinter vill gro och spira, se det som ger väldoft och känna den, se det som sprider sig vackert, ja se de gåvor som vinden för med sig.

Ser med ögon av kärlek, håller min trädgårdsmästare i handen, Jesus, min vän och allt, i mitt hjärtas rum, i trädgården av mitt inre, dansar av glädjen som han ger, skrattar av lyckan som jag får, ett barn, en människa, en avbild av honom själv, på grund av hans kärlek, på grund av att han tar hand om min trädgård, här, i mitt hjärtas rum, min innersta plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar