tisdag 28 januari 2014

 Just nu tänker jag på glädje. Riktig, sann, hjärtlig glädje är något av det vackraste som finns tycker jag. Det är något av det bästa som finns för den brukar ju komma ifrån ett hjärta som är verkligt lyckligt. En ren och stark glädje. I ordspråksboken står det "Hjärtats glädje gör ansiktet ljust". Självklart och sant. Oj vad den glädjen kan störa många glädjedödare... 
 
... men kärleken är starkare än döden.
 
Ett människohjärta som har mött sin stora sanna kärlek i Gud är ett hjärta som bär på den glädjen. Därför att någon älskar henne så villkorslöst och obeskrivligt mycket. Någon som är med henne alla dagar. Aldrig ensam. 
Äkta glädje kan ingen ta miste på. Den träder fram inifrån och passerar förbi alla förställda och kravfyllda beteenden. Den hjälper tunga leenden. Den vill omfamna oss alla. Den bara finns där, den bara finns där. 
 
 
 
Hoppas att du har en bra vecka! Själv så har jag det bra. De här två fotona ovan har jag nog använt tidigare i bloggen. Men nu ville jag visa dem igen. De talar ganska mycket till mig. Keramik-hjärtat har jag gjort och boet hittade jag ute på gården. Har alltid tyckt mycket om symboler.
Vi ses.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar