tisdag 24 maj 2011

Hemma i Guds hjärta...


leva i


finnas i


trygg i


"Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som skall komma, varken makter, höjd eller djup eller något annat skapat skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre." (Rom 8:38-39)




"Kan då en mor glömma sitt barn, så att hon inte förbarmar sig över sin livsfrukt? Och även om hon kunde glömma sitt barn, skall jag inte glömma dig." (Jes 49:15)




"Dina ögon såg mig när jag ännu var ett outvecklat foster. Alla mina dagar blev skrivna i din bok, de var bestämda innan någon av dem hade kommit."
( Ps 139:16)

"Förtrösta på Herren av hela ditt hjärta, förlita dig inte på ditt förstånd. Räkna med honom på alla dina vägar, så skall han göra dina stigar jämna."
(Ords 3:5-6)

"Du är den Gud som ser mig." (Mos 16:13)




... och så några ordsspråk. :) Önskar en bra fortsatt vecka! Solhälsningar från mig.


"Sinnesro ger liv åt kroppen, avund är röta i benen." (Ords 14:30)

"Människofruktan har med sig snaror, men den som förtröstar på Herren blir beskyddad."
(Ords 29:25)

"Utan uppenbarelsen går folket vilse, lycklig är den som tar vara på Guds undervisning."
(Ords 29:18)

1 kommentar:

  1. Fiiiina bilder, som dessutom passar till texten och budskapet! Budskap värda att ta till sig.

    Kram

    SvaraRadera