fredag 11 mars 2011

Fredagstipset!

Lyssna på min brorsdotter Mathilda Lundqvist som har gett ut en skiva.. Gå in på min man Ingvars hemsida som gjort både text och musik till låtarna på skivan. http://www.lifeproduction.se/
Det är såå bra!

lifeproduction.se



Mathilda är fjorton år. Har följt henne sedan hon var riktigt liten.



Hon är inte så liten längre och uppträder lite här och där.




Tänker på en gammal låt med Charlotte Höglund (var läänge sedan känns det som) som heter "fjorton år"..


"Fjorton år, varken vuxen eller barn. Så spännande att leva, att växa och va´till. Visst växlar mina känslor som vädret i april men jag är bara fjorton och det är bara vår. Vad skönt att gå i solen och bara finnas till..."

Ja, ungefär så. ;)

Det var det som jag minns av den låten. Blev som glad av Charlotte Höglunds låtar. Länge sedan jag var fjorton år. Vad tiden går fort. Bäst att ta vara på den så gott man bara kan.

Trevlig fredagkväll önskar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar